Elk jaar vinden er zeven miljoen travel-gerelateerde zoekopdrachten plaats op Pinterest. Maar ondanks dat het kanaal heel wat te bieden heeft voor de toeristische sector, spenderen we onze marketingbudgetten voornamelijk op Google en Facebook.

Social media agency Moondust lijst de voordelen van Pinterest op en deelt tips hoe je het kanaal als reisorganisatie kan inzetten.

Waarom moet een reisorganisatie adverteren op Pinterest?

Er zijn heel wat redenen om Pinterest te overwegen in jouw marketing strategie.

– Maandelijks 3 miljoen gebruikers in België.

– Jaarlijks 7 miljoen travel zoekopdrachten waar potentiële klanten inspiratie opdoen of reisplannen maken.

– Gemiddeld 2,5 keer goedkopere traffic dan andere kanalen.

– 75% van de pins zijn afkomstig van merken, maar 50% van de gebruikers heeft niet door dat ze een advertentie te zien krijgen.

Hoe haal je het meeste uit Pinterest als toeristische organisatie?

– Gebruik jouw mooiste beeldmateriaal. Ideaal zijn verticale formaten (1000 x 1500 pixels).

– Video wint ook op Pinterest aan belang, test zeker het Idea Pins format uit.

– Denk aan jouw branding en voeg jouw logo toe als watermerk.

– Pinterest is een zoekmachine, zorg dus zeker ook voor een titel (100 tekens, 40 getoond) en beschrijving (500 tekens, enkel getoond bij openen van de pin).

– Implementeer de Pinterest-tag om de impact van advertenties op te volgen.

– Adverteer aan de hand van minstens 25 zoekwoorden en maak doelgroeplijsten aan.

– 82% van de gebruikers gebruikt enkel de Pinterest app. Zorg dus dat je landingspagina’s mobile friendly zijn.

Blijf op de hoogte van de laatste marketing trends in toerisme, schrijf je in op onze nieuwsbrief

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *