In de wereld waar gezondheid en welzijn centraal staan, zijn nieuwe medicijnen zoals Ozempic en Mounjaro in opkomst. Eén van de meest opvallende effecten van dit soort medicatie is gewichtsverlies. In klinische studies verloren deelnemers gemiddeld 10-15% van hun lichaamsgewicht. Dit heeft geleid tot een toenemende populariteit van deze medicijnen, met een toename van 300% tussen 2020 en 2022.

De impact van Ozempic op de reisindustrie

Gezien de toegenomen populariteit van medicijnen zoals Ozempic, voorspellen we een aantal implicaties voor de reisindustrie. De belangrijkste is dat het aantal mensen dat af wil vallen (of is afgevallen), zal toenemen. Bedrijven en organisaties zullen zich daaraan moeten aanpassen:

Bedrijven die zullen profiteren van de Ozempic-revolutie zijn bedrijven waar het verbruik van drank en voeding nu deel uitmaakt van het pakket, zoals all-inclusive resorts en cruiseschepen. Door mindere consumptie zal hun marge stijgen.

Verder zien we een opmerkelijke toename in de vraag naar fysieke activiteiten, waar organisaties van kunnen profiteren. Intensieve wandel- en fietstochten of sportieve activiteiten genieten meer en meer interesse van reizigers.

Andere bedrijven, zoals themaparken, hotels, bioscopen en entertainmentlocaties, die afhankelijk zijn van inkomsten uit eten en drinken, kunnen voor uitdagingen komen te staan.

De Ozempic-revolutie is één van de MegaTrends 2024, gepubliceerd door Skift.

Op de hoogte blijven over trends en innovaties in toerisme en marketing? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *