Hotelverse is één van de 18 start-ups die door Phocuswright genomineerd zijn voor Global Startup of the Year in de toeristische sector.

Deze start-up probeert het traditionele landschap van hotelreservaties op zijn kop te zetten. Met de technologie van Hotelverse kunnen accomodaties een interactieve render van hun hotel online plaatsen en kamer per kamer verkopen. Als gebruiker kan je elke kamer afzonderlijk bekijken en boeken. Zo kies je de kamer met het leukste interieur of met het mooiste uitzicht.

De organisatie claimt dat de manier waarop we een vakantie boeken de voorbije jaren te weinig vanuit het perspectief van de klant is gebeurd. In plaats daarvan publiceren hotels de verschillende kamertypes – van tweepersoonskamer tot een de luxe suite – met algemene foto’s op Booking.com. In realiteit verschillen kamers van eenzelfde type te vaak van elkaar en weten we eigenlijk niet wat we concreet boeken.

Via Hotelverse krijgen klanten een interactieve kaart met uitgebreide info, foto’s, beschikbaarheden en ratings op kamerniveau. Op die manier heeft de reiziger meer controle over zijn eigen vakantie.

  • 92% van de reizigers geeft aan dat ze zouden verkiezen om hun specifieke kamer te kiezen indien mogelijk
  • Hotelverse claimt dat de integratie van hun feature voor een 30% hogere conversion rate zorgt.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *