Inclusieve communicatie is here to stay. Uit een recent social media onderzoek bleek reeds dat klanten zich meer dan ooit bewust zijn over thema’s zoals diversiteit. Van bedrijven en bedrijfsleiders verwachten ze dat ze hun verantwoordelijkheid opnemen en die waarden respecteren.
Bedrijven die nadenken over diversiteit blijken volgens een onderzoek van McKinsey maar liefst 15% tot 35% beter te presteren dan hun concurrenten. Want consumenten zijn het beu om altijd naar dezelfde verhalen en invalshoeken te moeten luisteren.
Hoe kan je als organisatie inclusieve communicatie omarmen? En hoe kan diversiteit helpen om de creativiteit in je bedrijf aan te scherpen?
Skift Design The Future 2020 nodigde Aaron Walton uit. Gedurende een halfuurtje deelt de gelauwerde Amerikaanse marketeer zijn visie over inclusiviteit.
Neem een warme tas koffie, zet jezelf comfortabel en neem een kleine pauze:
De visie van Aaron Walton over inclusieve communicatie samengevat?
1. Inclusieve communicatie draait niet om jouw mening, of die van je klant, rond een thema of een groep. Het is het podium om een verhaal te brengen vanuit nieuwe invalshoeken zodat elk thema, elke community, een stem krijgt.
2. Reizen draait om storytelling. Maar zonder diversiteit wordt enkel het verhaal gebracht van dominante culturen. Terwijl de wereld quasi oneindig veel culturen telt en er zodus oneindig veel verhalen te vertellen zijn.
3. Diversiteit omarmen is geen of-of verhaal. Door jouw waarden op een meer relevante manier te brengen wordt jouw organisatie net aantrekkelijker voor méér mensen, niet voor andere mensen.
4. Bij voorkeur voert elke organisatie verschillende campagnes gericht op unieke doelgroepen en culturen. One size does not fit all, aldus Walton. Maar onthoudt steeds dat jouw organisatie wel steeds dezelfde waarden vertegenwoordigd naar elk van die doelgroepen.
Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.
🚀 Of activeer, net als 200+ travel professionals, wekelijkse updates via WhatsApp via de button rechts onderaan.