Elke week gaat Travel Trends op zoek naar de meest recente ontwikkelingen in de toeristische sector. Ook deze week hebben we opnieuw heel wat nieuwswaardigheden opgepikt.

Eten of drinken bestellen in het vliegtuig met je smartphone

Passagiers bij Corendon kunnen vanaf nu eten of drinken bestellen tijdens de vlucht met hun smartphone, tablet of laptop. Je maakt daarbij gebruik van het AirFi-systeem dat in real-time connectie staat met de voorraad aan producten.

De technologie maakt het mogelijk om de klanten beter te bedienen, het cabinepersoneel efficiënter in te zetten én omzet te creëren.

Must-see: All-In

Gespot op LinkedIn dankzij Vicky Steylaerts, sindsdien op mijn watchlist. ALL-IN volgt Ismail en Hakan, twee nieuwe medewerkers van een all-in hotel.

De film van Volkan Üce brengt op een mooie maar schrijnende manier in beeld hoe de all-in-hotelcultuur al te vaak moet balenceren tussen veranderende normen en waarden van het Westerse toerisme.

Inspirato pass

De Inspirato pass is een abonnement waarmee je voor 2.500 dollar per maand onbeperkt vakanties kan boeken bij aangesloten luxehotels en exclusieve vakantiehuizen. Als abonnee geniet je bovendien van tal van extra voordelen.

Vorige week stond de beurslancering van Inspirato op de agenda. Aandelen van Inspirato zijn sindsdien al vier keer meer waard.

Inspirato telt ondertussen 14.000 leden, 492 accomodaties en haalt jaarlijks 116 miljoen dollar omzet op.

Benidorm populairder dan Londen op TikTok

Dat TikTok het snelst groeiende social medium is van het moment hoeft geen uitleg. Nog steeds wordt de app elke maand meer dan 100.000 keer gedownload.

Het kan als reisorganisatie interessant zijn een kijkje te nemen op het kanaal van Visit Benidorm. Het account telt bijna evenveel volgers als wereldstad Londen, maar heeft ondertussen wel dubbel zoveel likes weten te verzamelen.

Het platform doet het ook goed in adverteerderstermen. 73% van de Europese gebruikers zegt op TikTok inspiratie op te doen en 63% kijkt reclamefilmpjes helemaal uit in afwachting van een volgend filmpje.

Center Parcs in Zuid-Frankrijk: futuristische cottages en moestuinen

Center Parcs opent in mei 2022 een nieuw vakantiepark in het Zuiden van Frankrijk met centraal thema duurzaamheid, natuur en boerenleven.

Er is plaats voor 400 vakantiehuizen, waaronder boerderijen met een eigen werktuin en luxueuze boomhutten. Centraal in het park is er plaats voor een sfeervolle marktplaats waar lokale leveranciers streekproducten zullen aanbieden en bevinden zich gemeenschappelijke moestuinen, typerend voor de regio.

Meer Travel Trends ontvangen? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *