Kustomer

Facebook kocht zonet Kustomer voor 1 miljard dollar. De Amerikaanse Customer-Service Software helpt organisaties om de interactie met je klanten vanuit verschillende platformen te centraliseren in 1 dashboard.

Wat kan Kustomer voor reisorganisaties betekenen?

In de reissector wil elke organisatie z’n steentje bijdragen om een memorabele vakantie te organiseren. Door data uit verschillende bronnen samen te brengen maakt Kustomer het mogelijk om eender waar en wanneer, een hoogwaardige dienstverlening op maat van elke klant aan te bieden.

Als er tijdens een vakantie die jij organiseert iets fout loopt, willen klanten onmiddellijk duiding. De een grijpt daarvoor naar Facebook Messenger terwijl de andere liever een e-mail stuurt.

Kustomer brengt alle conversaties – ook die uit het verleden – samen. Zo weet jij snel dat die ene klant die je net via Messenger stuurt dat z’n hotelkamer niet netjes was bij aankomst, vorige week ook al vier uur vertraging had op de luchthaven. Je toont dus best wat begrip voor deze klant, want zijn vakantie loopt nog niet zo vlot als verwacht.

Kustomer werkt met artificiële intelligentie om klanten proactief te informeren over veranderende omstandigheden zoals:

– Reizigers verwittigen om zeker op tijd te vertrekken naar de luchthaven door de slechte weersomstandigheden of files.

– Gasten voor hun vertrek verwittigen over nieuwe Covid-maatregelen die van kracht gaan.

– Klanten simpelweg een gelukkige verjaardag wensen.

Je kan zelf kiezen of je aan de slag wil met deze AI technologie. Misschien stel je graag automatische berichten in om klanten sneller van dienst te zijn.

Door data en klanteninfo uit verschillende kanalen doorheen de tijd te verzamelen, maakt Kustomer een snelle (en bij voorkeur zelfs proactieve) dienstverlening mogelijk op maat van elke individuele klant.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

🚀 Of activeer, net als 200+ travel professionals, wekelijkse updates via WhatsApp via de button rechts onderaan.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *