’s Werelds grootste onderzoek naar reisintenties – uitgevoerd in opdracht van het mondiale netwerk van toeristische PR-bureaus TravelLifestyleNetwork (TLN) – toont aan dat consumenten bij het boeken van een vakantie meer waar voor hun geld zoeken en/of op zoek zijn naar een ontspannende ervaring.

Nu de Covid-beperkingen zijn opgeheven in de meeste van de 28 landen die in het onderzoek zijn opgenomen, plant bijna 25% van alle volwassenen een binnenlandse vakanties, terwijl 13% plannen heeft om buiten hun landsgrenzen op reis te gaan.

Van alle continenten lijkt Europa zich het snelst te herstellen, terwijl in Nederland de belangstelling voor een vakantie naar het buitenland groter is dan een Lekker weg in eigen land vakantie.

Het rapport is voor TLN samengesteld door reisdenktank Thrive en marktinformatiebedrijf AudienceNet. Het omvat zowel kwalitatieve interviews uitgevoerd door Thrive als een analyse door AudienceNet van de reacties van 179.446 mensen in 28 landen – waaronder Nederland en België – in het eerste kwartaal van 2022, uitgevoerd door Global Web Index (GWI).

Het rapport laat duidelijk zien hoe de stijgende kosten van levensonderhoud van invloed zijn op elke reisbeslissing die vandaag wordt genomen. Value for money en het prijsniveau lijkt meer dan voorheen cruciaal voor de mondiale reisconsument.

Marcel Baltus, CEO van Baltus Communications – Benelux lid van TLN

Meer onderzoeken en trends uit toerisme? Schrijf je in op onze nieuwsbrief

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *