Een onderzoek van GlobalData peilde de afgelopen weken naar de financiële situatie van de wereldbevolking. Daaruit blijkt dat heel wat thuiswerkende bedienden minder geld hebben uitgegeven en bereid zijn om dat te spenderen aan duurdere uitgaven tijdens hun vakantie.

Het fenomeen heet “Upsizing”.

Omdat we het afgelopen jaar minder geld hebben kunnen spenderen aan luxe-uitgaven vinden we dat we wel eens een extraatje verdiend hebben na weken van isolement en verveling.

Op momenten dat we opnieuw geld kunnen uitgeven (zoals tijdens een vakantie) zou dat resulteren in hogere uitgaven: van een ruimere huurwagen tot een room upgrade of tickets in business class.

Volgens toerisme-specialist Ralph Hollister van GlobalData kunnen we ook spreken over een ‘now-or-never’ mentaliteit.

Gezien de onzekerheid die er heerst over wat nu precies wanneer mogelijk is, zullen we niet naar een euro extra kijken wanneer we onszelf eens kunnen in de watten leggen.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *