Thomas De Sterck van reisorganisatie Sur La Iri deelde deze week een recent onderzoek over de reissector van het Amerikaanse consultancy-bureau McKinsey & Company, in samenwerking met Skift.

Aan de hand van eigen onderzoek en gesprekken met reisexperts van over de hele wereld werden 5 conclusies getrokken.

1. Er blijft een latente vraag naar reizen.

2. Reizigers voelen zich beperkt.

3. Grens tussen reizen voor vrije tijd of reizen voor het werk vervaagt.

4. Klanten kijken verder dan lage prijzen.

5. Wat klanten je vertellen weerspiegelt hun gedrag niet.

Vervolgens worden ook enkele acties voorgesteld waarmee reisorganisaties zich kunnen voorbereiden op de toekomst en zelfs een betere dienstverlening kunnen aanbieden.

1. Denk in microsegmenten. Reizen blijft heel persoonlijk.

2. Kijk breder dan anders naar de customer journey en detecteer nieuwe manieren om een unieke klantenervaring aan te bieden.

3. Ga nieuwe, soms ongewone, partnerships aan die je kunnen helpen om het vertrouwen in toerisme te herstellen. (Zoals bijvoorbeeld Air Doctor.)

4. Omarm de flexibiliteit die nodig was tijdens de pandemie op de lange termijn.

Het hele onderzoek kan je downloaden op de website van McKinsey & Company.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *