Steven Van Bellegem en Pascal Coppens vergeleken recent de twee grootste travel apps ter wereld: Booking.com en CTRIP.

Wereldleider Booking.com kan volgens deze User Experience Experts nog wat leren van de grootste Chinese Travel App.

Enkele conclusies

Ondanks dat Booking.com de digitale standaard in de reissector doorheen de jaren heeft verlegd en het gebruiksgemak van de reiziger in al haar processen centraal zet, blijft de klantenrelatie eerder transactioneel van aard.

Veel meer dan Booking.com profileert de Chinese marktleider CTRIP zich als een partner in life voor Chinese reizigers, reisorganisaties én bestemmingen.

CTRIP durft duidelijke standpunten innemen en acties uitvoeren in termen van diversiteit of duurzaamheid. Zo werken er evenveel mannen als vrouwen voor CTRIP, best opvallend voor een Chinese organisatie.

Op het vlak van duurzaamheid stuurt de app haar algoritme bij wanneer blijkt dat het op een bepaalde bestemming te druk zou worden, om toeristen op die manier te overtuigen om voor een andere bestemming te kiezen.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *