Emerce.nl en KPN analyseerden het roamingverkeer van de Nederlandse reizigers tijdens de zomer van 2022. Daaruit kunnen we duidelijk afleiden dat er dit jaar meer mensen op vakantie zijn geweest in vergelijking met 2021.

Het roamingverkeer neemt met maar liefst 60% toe in vergelijking met een jaar geleden. De gemiddelde jaarlijkse toename lag eerder tussen de 30% en 50%.

Bron: Emerce.nl

Opvallend: de drukste dagen zijn de zwarte weekends in juli. Op zulke dagen reizen we massaal naar onze bestemmingen en gebruiken we navigatie-apps zoals Google Maps en Waze gebruiken, maar streamen we ook films en muziek.

Interessant, zeker als je weet dat er in België en Nederland nog heel wat online marketing opportuniteiten liggen op kanalen als Waze en Spotify.

Tijdens Skift Global Forum 2022 was Neha Parikh, CEO van Waze, recent te gast als spreker. Zij sprak er openlijk over de dubbele rol van Waze als utility-app met een sterk betrokken achterban aan gebruikers.

Schrijf je in op onze nieuwsbrief en blijf op de hoogte over marketing trends in toerisme

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *