Holidayguru onderzoekt veranderingen in het online zoekgedrag van vakantiegangers

Reiswebsite Holidayguru.nl onderzocht veranderingen naar aanleiding van de coronacrisis in het online zoekgedrag van vakantiegangers. De conclusies?

1. Vakantie in eigen land was in 2020 populairder dan ooit.

De interesse voor een vakantie in Nederland steeg met ruim 300%.

Top 5 Europese vakantiebestemmingen zijn Nederland, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland en België

In België zochten we maar liefst tienmaal meer naar zoektermen zoals “staycation”, “vakantie in België” of “vakantie in eigen land” dan een jaar geleden. (bron: Google Zoekwoordplanner)

We zoeken tienmaal meer naar vakanties in eigen land in vergelijking met een jaar geleden.
2. Stedentrips goedkoper

Uit een analyse van de hotelgegevens van Trivago is te zien dat de hotelprijzen in Amsterdam maar liefst 46% zijn gedaald ten opzichte van 2019. Van de populaire Europese steden laat uitsluitend Parijs in de zomervakantie een stijging zien van de hotelkamerprijzen. Een overnachting kost daar gemiddeld 15% meer dan vorig jaar.

Hotelprijzen dalen in elke Europese stad, behalve in Parijs.
3. Wandel- en fietsvakanties populair, amper interesse in citytrips
Wandelen, kamperen en fietsen populair
4. Resorts worden vermeden, iedereen gaat op zoek naar een vakantiehuis
We verkiezen vakantiehuizen, vakantieparken en glamping

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *