
Expedia deed een onderzoek bij 11.000 reizigers uit 11 landen naar hun bereidwilligheid om dit jaar op vakantie te gaan. Marketeers in de reissector kunnen daar slimme lessen uit trekken.
Het zijn vooral de Millenials en Gen Z reizigers die vakantieplannen maken voor het nieuwe jaar. Eén op twee reizigers voelt er zich comfortabel genoeg bij om op vakantie te trekken in 2021, de andere helft heeft geruststelling nodig. Dat is één van de conclusies die Expedia trekt uit hun Traveler Sentiment and Influences Research 2020-2021.
These insights demonstrate the importance of continuing to engage travelers with reassuring messaging on health and hygiene measures, flexibility, and all the information needed to confidently book, while also inspiring them with imagery and aspirational content.
Hari Nair, SVP of Expedia Group Media Solutions
Uit het onderzoek blijkt dat je de reiziger van 2021 vooral kan geruststellen door hen te informeren over de gezondheidstoestand en veiligheidsmaatregelen ter plaatse, tijdens het transport of van de accommodatie. Reizigers verwachten onder meer mondmaskerplicht, desinfectiegel, contactloze check-in, mogelijkheid om afstand te bewaren (ook op het vliegtuig), …
Travelers want reassurances that accommodation and transportation providers, as well as destinations, are following and enforcing pandemic protocols, and they are actively looking for this information throughout all phases of the travel journey.
Hari Nair, SVP of Expedia Group Media Solutions
Verder verwacht 70% van de reizigers dat organisaties de nodige flexibiliteit aan de dag leggen: van uitgebreide verzekeringen tot flexibele annulatievoorwaarden of garantie van terugbetaling.
While health comes first, flexibility and financial peace of mind is also incredibly important to travelers, and something travel advertisers can spotlight in messaging, content, and special offers.
Hari Nair, SVP of Expedia Group Media Solutions
De meeste vakanties worden op dit moment héél last-minute geboekt. Tussen het moment van boeken en het vertrek zitten nu gemiddeld 0 tot 21 dagen.
Online kanalen zijn daarvoor vandaag, voor alle generaties, belangrijker dan ooit. We zijn via die kanalen vooral op zoek naar foto’s, informatie en reviews die ons bevestigen dat we de regio op een veilige én rustgevende manier kunnen ontdekken.
Destinations and travel suppliers can appeal to travelers with images and messaging that highlight rest and relaxation, such as outdoor yoga classes, nearby hiking trails or nature preserves, and open-air restaurants.
Hari Nair, SVP of Expedia Group Media Solutions
Het volledige Expedia Traveler Sentiment and Influences rapport kan je raadplegen via deze link.
Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.
🚀 Of activeer, net als 200+ travel professionals, wekelijkse updates via WhatsApp via de button rechts onderaan.