Dankzij veel trial-and-error begint TikTok meer en meer een vaste waarde te worden in diverse marketingplannen. In recent artikel deelt Skift hoe Amerikaanse reisorganisaties zich het social mediaplatform (not just another Instagram or YouTube) stilaan eigen weten te maken.

In juni lanceerde Hotwire de eerste travel-gerelateerde hashtag challenge in de Verenigde Staten: #HotwireHotelGoals.

Origineel werden 20 content creators ingeschakeld om korte video’s te publiceren waarin ze delen waarom ze toe zijn aan vakantie en waar ze naartoe willen gaan. De beste deelnemer kan een vakantie ter waarde van $50.000 winnen.

De TikTok challenge haalt vandaag bijna 12 miljard views. Al gaat dat succes ook gepaard met een hoge investering. Jason Derulo (47 miljoen volgers) werd ingeschakeld als jurylid. Een samenwerking met dergelijke influencers alleen, kan volgens Digiday, snel oplopen tot een bedrag met 6 cijfers.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *