Meer dan 1.500 deelnemers voor een overnachting in onze Waasland glamping
Doel van de campagne
Met deze campagne willen we het Waasland onder de aandacht van Vlaamse toeristen brengen. Tijdens '52 weken Eigenwaas' maken en promoten we elke week relevante content die mensen goesting doet krijgen in een weekendje weg, een wandeling of een tochtje met de packraft.
Onze aanpak
Onze samenwerking met Toerisme Waasland focust op een social media first principe. Uit onderzoek blijkt dat we gemiddeld 3,8 uur per dag online zijn, 82% tot 90% heeft een profiel op Facebook of Instagram. En 72% van de gebruikers ziet sociale media als een belangrijke bron voor reisinspiratie.
Wie wil scoren op sociale media doet dat niet met de zoveelste nietszeggende foto’s of video’s die van eender welke bestemming kunnen komen. Social media gebruikers zoeken naar vermaak en verrijking. Enter "52 weken Eigenwaas". Een werkwijze waarbij we op een eigenzinnige manier content maken die mensen inspireert, informeert en activeert.
Glamping giveaway
Om ons format bij onze volgers bekend te maken, lanceerden we in het begin van de zomer een giveaway. Wie deelneemt aan onze actie en zich inschrijft op de nieuwsbrief, maakte kans op een top-notch glamping tussen de fruitbomen.
Travel Trends was verantwoordelijk voor de organisatie van de Waasland glamping van A tot Z: van de locatiekeuze en het opzetten en inrichten van de tent tot het voorzien van sanitair, lokale streekproducten en het verwelkomen van de gasten.
Onze resultaten
+220.000 mensen bereikt
Het doel was duidelijk: het Waasland op de radar zetten van Vlaamse reizigers. Missie geslaagd. Onze lancering kwam meer dan 220.000 keer onder de aandacht van het publiek. En dat we de juiste mensen wisten te bereiken bewijzen volgende cijfers. Lees gerust verder.
+1.500 deelnemers
De campagne trok in amper twee weken tijd 1.500 deelnemers aan. Travel Trends stond in voor de bekendmaking, social content en het advertentieplan op sociale media. Daarbovenop groeide onze e-maildatabase aanzienlijk. En dat rendeert: ook na de campagne blijven we open rates boven 55% behalen.
Piek in nieuwe volgers (68%)
We inspireren onze (nieuwe) volgers wekelijks met frisse tips en eigenwijze ideeën voor een weekendje weg. Sinds de start van onze samenwerking zorgden we in amper drie maanden al voor 68% van alle nieuwe volgers in 2025.
4x meer engagement
Socialmediagebruikers willen geprikkeld worden, niet verveeld. Generieke content die overal had kunnen vandaan komen, overtuigt niemand om te blijven volgen. Onze social media aanpak maakt wél het verschil: de engagementcijfers bewijzen het. Onze posts halen tot vier keer meer interactie dan vroeger.
.jpg%3F2025-10-08T14%3A47%3A46.662Z&w=3840&q=85)
.jpg%3F2025-10-08T14%3A48%3A19.927Z&w=3840&q=85)



“Deze campagne was de perfecte kruisbestuiving tussen on- en offline beleving. De Waasland glamping creëerde een momentum waarop we nog lang kunnen voortbouwen. Met kwalitatieve content en experience-driven marketing scherpen we de band met onze doelgroep verder aan. Het was een gedurfde, unieke kick-offstrategie die zijn waarde blijft bewijzen: week na week zien we de impact op sociale media op een heel interactieve manier groeien.”
Frederik De Roo
marketing strateeg en projectverantwoordelijke
.png%3F2025-10-13T14%3A39%3A40.058Z&w=3840&q=85)