Categorieën
Blog

Solo Female Travellers Club groeide afgelopen jaar exponentieel: veiligheid nog steeds de grootste bezorgdheid bij vrouwen

Solo Female Travellers Club, een online community van 80.000 alleenreizende vrouwen, onderzocht de meest recente reistrends bij haar leden die er alleen op uit trekken in de wereld.

Het afgelopen jaar groeide Solo Female Travellers Club exponentieel van 15.000 naar 80.000 leden door een gerichte content en community strategie. Wekelijks worden er bijvoorbeeld meerdere Facebook-lives georganiseerd om hun doelgroep te informeren en inspireren over thema’s zoals klimaatneutraal reizen.

Uit de studie bij 5.000 leden uit meer dan 100 verschillende landen blijkt dat veiligheid de grootste zorg is bij 73% van de vrouwen die alleen reizen. Zelfs 64% van de ervaren reizigsters geeft aan dat veiligheid hun grootste zorg is tijdens het reizen.

Veiligheid is daarom een van de grootste redenen om in te tekenen op een groepsvakantie, naast de mogelijkheid om andere mensen te leren kennen en je te laten inspireren door gelijkgestemden.

Vrouwen die alleen op vakantie gaan hechten een groot belang aan online communities en reisblogs.

Opvallend is het grote wantrouwen in influencers. Eén op vier geeft aan dat ze berichten van influencers met een korreltje zout nemen.

De grootste beweegreden om er alleen op uit te trekken is het gevoel van vrijheid (57%). 38% ziet een solo reis als een uitdaging in haar leven, 23% gaat alleen op vakantie als bewuste me-time.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Record investering van $ 12M in content productie voor Tourism Australia

De Toeristische Dienst van Australië investeert niet minder dan 12 miljoen dollar om video’s en foto’s te laten maken van +1.800 toeristische attracties. Dit is de grootste investering ooit in content-marketing door Tourism Australia.

Door de coronacrisis hebben veel toeristische organisaties zelf weinig tot geen budget te investeren in kwalitatief beeldmateriaal. Uit studies van Tourism Australia blijkt echter dat visuele beelden een van de belangrijkste factoren zijn om consumenten te inspireren in kritieke stadia van hun online beslissingsproces.

“Daarom hebben we ons ten doel gesteld om beelden en beeldmateriaal van hoge kwaliteit vast te leggen dat de beste toeristische ervaringen uit elke hoek van Australië laat zien en deze echt tot leven te brengen voor consumenten en handelspubliek”, aldus Phillipa Harrison (managing director).

Elke deelnemende partij ontvangt tussen de 100 en 200 foto’s en video’s, die kunnen gebruikt worden op de website, in brochures of op sociale media.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Ryanair lanceert de Travel Wallet: verzamelpunt voor al jouw covid-documentatie

De Ierse vliegtuigmaatschappij had al langer aangekondigd dat ze een functie binnen hun applicatie gingen installeren waar testresultaten, vaccinatiebewijzen en andere documenten kunnen in worden opgeslagen worden.

Dat doen ze omdat ze geloven dat de reisbeperkingen tegen de zomer zullen versoepelen, maar dat overheden te traag zullen schakelen om dergelijke app te laten ontwikkelen.

Many customers will be taking their first holiday in over a year, adhering to new travel guidelines and this C-19 Travel Wallet allows customers to store all of their Covid documents such as PCR test results, passenger locator forms and vaccine certificates in the one location with zero fuss or paperwork to worry about.

Director of marketing at Ryanair: Dara Brady

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Always out of office: hoe trek je als bestemming digitale nomaden?

Verschillende trendrapporten (zoals deze of deze) wezen ons erop dat de grenzen tussen vakantie en werk zullen verdwijnen. Vandaag is het voor vele bestemmingen een noodzaak om sterk op deze niche in te zetten.

In een interessante LinkedIn blogpost deelt Simon Lewis – die al jarenlang werkt vanop afstand – hoe bestemmingen zich aantrekkelijker in de markt kunnen zetten voor digitale nomaden.

De belangrijkste tips?

1. Zorg ervoor dat een werkvisa makkelijk toegankelijk is.

2. Bouw lokale communities zodat digitale nomaden elkaar makkelijk kunnen bereiken.

3. Bouw accomodaties die aangepast zijn aan de noden van de werkende reiziger.

4. Een snelle, goedkope en betrouwbare internetverbinding moet overal makkelijk te vinden zijn.

5. Begeleid bezoekers in het optimaal inplannen van hun vrije tijd, weg van werk en technologie.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Airbnb test met Flexible Search voor reizigers

Airbnb introduceert vandaag Flexible Search. Gebruikers die een vakantie willen boeken hoeven op die manier geen exacte datums meer in te geven wanneer ze op zoek gaan naar een accomodatie.

In plaats daarvan kunnen reizigers zich laten inspireren voor een willekeurig weekendje weg, een vakantie van een week of een vakantie van een maand of langer, zonder specifieke datums in te stellen.

Uit het nieuwe trendsrapport van Airbnb blijkt dat het voor een kwart van de Amerikanen weinig uitmaakt wanneer ze op vakantie trekken. In 2021 stelde – tot nu toe – meer dan een derde van de gebruikers zich flexibel wat betreft afreisdata.

Met Flexible Search kunnen gebruikers weer dromen van vakantie zonder een concrete periode in gedachte te hebben. “Die klassieke manier van zoeken en boeken op basis van concrete data is voorbij”, aldus Airbnb.

Ook voor de hosts van Airbnb is de functie best interessant, aangezien het de visibiliteit van elke accomodatie zienderogen zal vergroten.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

De natte droom van elke reiziger: meer beenruimte op het vliegtuig

We kennen het allemaal … het gebrek aan beenruimte op het vliegtuig. Zephyr komt nu met een nieuw prototype stoel dat het leven van reizigers een pak aangenamer moet maken.

Het prototype van Zephyr heeft veel weg van stapelbedden waarvan je de voetleuning kan openklappen. De plaatsen bovenaan bieden meer plaats voor grote mensen.

Om deze innovatie van de grond te krijgen willen ze bij Zephyr vooral testen in de premium-economy klasse, zo hoeven luchtvaartmaatschappijen niet hun hele vliegtuigindeling overhoop te houden.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Meer dan de helft van de EU wil tegen eind juli met vakantie: hoe overtuig je hen om een vakantie te boeken?

Volgens de meest recente sentiment analyse van de European Travel Commission blijkt dat 54% van de Europeanen tegen eind juli op vakantie willen.

Op basis van die sentiment analyse doet de EMC ook enkele aanbevelingen voor bestemmingen en reisorganisaties.

Naast logische aanbevelingen zoals het herstellen van het vertrouwen in luchtvaart en veiligheid op bestemming wijst de EMC er ook op dat het vooral de groep 35-44 jarigen is die een groter verlangen heeft om te reizen.

Daarom moeten bestemmingen inzetten op familie-vriendelijk aanbod zoals vakantieparken of reisroutes die met de wagen kunnen afgelegd worden met kinderen.

Reisorganisaties en reisagenten zijn dan weer beter gebaat door te focussen op de 55+ reizigers met een grote interesse in cultuur die op zoek zijn naar veiligheid en zekerheid tijden hun vakantie.

Ook hier blijven corona-klassiekers zoals flexibele boekingsvoorwaarden aanbevolen.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Wordt het membership programma van Tripadvisor de cashcow van 2021?

Tripadvisor lanceert dezer dagen in de Verenigde Staten een beta-test van haar nieuwe lidmaatschaps-programma. Voor CEO Steve Kaufer is Tripadvisor Plus één van de prioriteiten van 2021.

Reizigers die jaarlijks $99 betalen krijgen exclusief toegang tot hoge kortingen en speciale voordelen bij +100.000 aangesloten hotels en activiteiten.

Tripadvisor stelt Tripadvisor Plus voor als win-win-win operatie. De reiziger ontvangt kortingen, hotels krijgen extra boekingen en Tripadvisor zelf krijgt op die manier een vaste stroom aan extra inkomsten.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Dit is Rob, de eerste robotbarman op zee

De nieuwste ster van de zeven zeeën heet Rob. Deze robot zal vanaf 16 april cocktails serveren aan de gasten van de MSC Virtuosa van MSC Cruises.

Rob bereidt niet alleen een indrukwekkend scala aan cocktails, maar hij spreekt 8 talen (Engels, Italiaans, Spaans, Frans, Duits, Portugees, Chinees en Japans), afhankelijk van de taal die is gekozen op het moment dat de gast de bestelling plaatst.

Hij heeft ook een persoonlijkheid die evolueert met de omringende instellingen en sferen, zodat hij ook echt in interactie kan gaan met gasten. Net zoals een menselijke barman gebruikt hij zijn LED-gezicht om emotie over te brengen, zodat gasten kunnen genieten van zijn optreden terwijl ze van hun cocktail nippen.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Categorieën
Blog

Zorgt deze start-up ervoor dat we binnenkort vliegtickets boeken via platformen zoals KBC Mobile of Amazon?

Duffel – een start-up uit Londen die vorg jaar +50 miljoen pond ophaalde – lanceerde vorige week een API-connectieplatform dat het voor luchtvaartmaatschappijen makkelijk zou moeten maken om vluchten aan te bieden via externe partijen.

Het nieuwe platform werkt samen met 20 airlines (o.a. Lufthansa, Emirates, Cathay Pacific en Transavia) en zou het mogelijk moeten maken om vluchten ook aan te bieden via minder voordehand liggende organisaties zoals banking apps of retailers.

Ook voor Amazon zou Duffel alles een pak makkelijker moeten maken. Omdat de connecties met luchtvaartmaatschappijen nu complex in elkaar zit, laat Amazon de verkoop van vliegtickets over aan een extern platform uit India.

Uiteraard moet Duffel rekening houden met de lokale wetgeving in tal van landen van kracht. Voor alle info en extra duiding linken we graag naar het artikel op Skift.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.