Google publiceerde recent het Smart Shopper rapport 2022. Dit rapport bestaat sinds 2019 en verzamelt inzichten rond het veranderende gedrag van de markt en de consument.

Ondanks dat het rapport zich niet focust op de reissector, springt 1 heel belangrijke conclusie in het oog:

Rekening houdende met de stijgende prijzen in heel wat sectoren, blijkt dat de consument méér dan waarschijnlijk geneigd is om te besparen op luxe-goederen, etentjes en vakanties.

Bron: Smart Shopper 2022 rapport van Google

Andere highlights uit het rapport:

1. Het marktaandeel van online shopping blijft hoger dan voor Covid.

2. Gebruiksgemak zoals thuislevering blijven belangrijke kenmerken om voor een online markt te kiezen.

3. Er is een lichte toename in de trouwheid van klanten te merken. Prijs, beschikbaarheid en snelheid blijven dé redenen bij uitstek om voor een nieuw merk te kiezen.

4. Consumenten verwachten dat een organisatie zich inzet voor minstens 1 duurzaam of sociaal project.

5. Mobiele website bezoeken en aankopen blijven significant stijgen. Getuige ook de toename aan roamingdata in het buitenland.

Wil je graag het volledige smart shopping rapport inkijken, contacteer ons via frederik@traveltrends.be

Schrijf je in op op de hoogte te blijven over marketing trends in toerisme

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *