Vorige week stond Skift Global Forum op het programma, daar werden we bij de redactie van Travel Trends om wel meer dan één reden enthousiast over.

Niet enkel is Skift voor ons dé inspiratiebron om op de hoogte te blijven van Travel Trends over de hele wereld. Ruim 18 maanden was het quasi onmogelijk om een fysiek bedrijfsevent te organiseren, vandaag worden we zo enthousiast van een congres dat foto’s delen op LinkedIn de nieuwe restaurant foto’s op Instagram zijn.

Travel Trends was vorige week, weliswaar virtueel, aanwezig op Skif Global Forum. Dit zijn onze 4 Key Takeaways van het congres.

The Return of (Changed) Business Travel

Dara Khosrowshahi (CEO Uber) suggereert dat nationaal business travel snel terug op niveau zal komen. Op internationaal vlak zien we dan weer dat business travel transformeert in een “work from anywhere” cultuur.

Veel internationale bedrijven geven hun werknemers de vrijheid om te werken waar ze willen, verwacht wordt dat die trend nog een tijd aan zal blijven.

Revenge Travel

In een eerder artikel haalden we al aan dat Gen Z meer dan ooit op reis wil gaan als reactie op de maanden van ‘blijf in uw kot’, maar dat geldt ook voor andere generaties.

Volgens de Travel Family Association plant 88% van alle families om binnen de komende 12 maanden opnieuw op vakantie te gaan. Uit studies van Visit Florida blijkt dat de vraag naar vakantie de afgelopen maanden met 6% is toegenomen.

Ben Smith, CEO van Air France-KLM, vertelt dan weer dat er afgelopen zomer meer vluchten en toeristen waren die de verbinding tussen Frankrijk en Griekenland maakten dan in 2019.

Bewuster worden rond inclusiviteit en toegankelijk toerisme

Een opvallende keynote kwam er van Marlene Valle, content creator en oprichtster van Deafinitely Wanderlust.

Via haar blog wil ze de lans breken voor dove toeristen en organisaties er op attent maken hoe je reizen inclusiever kan maken voor mensen met gehoorproblemen of andere beperkingen.

De opkomst van het mondmasker maakte het voor liplezers bijvoorbeeld moeilijker om te communiceren, en daar staan we (niet enkel in de reissector) te weinig bij stil.

Haar hele getuigenis lees je op Skift.com.

Duurzaam toerisme start vandaag

Duurzaamheid was een centraal thema tijdens Skift Global Forum. Veel bedrijfsleiders deelden hun plannen om hun impact op de natuur en de samenleving zo snel als mogelijk te verlagen.

Anthony Capuano, CEO van Marriot International, deelde hun strategie om tegen 2050 klimaatneutraal te worden en Google lanceert binnenkort eco-labels voor hotels die aan hoge milieuvoorwaarden voldoen.

Would you like to share your thoughts?

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *