In een recent Amerikaans marktonderzoek ging Google op zoek naar het consumentengedrag in de reissector. Samen met IPSOS concludeerden ze dat deze 3 ontwikkelingen de komende periode het meest bijdragen aan het herstel in onze sector.
Life moments
56% van de markt geeft aan dat ze in de komende 2 jaar van plan zijn om te trouwen, te verhuizen of van job te veranderen. Maar liefst 78% van hen geeft aan dat ze omwille daarom meer zullen reizen. Prijs (85%), flexibiliteit (78%) en veiligheid op vlak van COVID (70%) zijn het belangrijkst tijdens het boekingsproces.
Inclusief toerisme
Het onderzoek vond plaats in Amerika. 86% van de bevraagde consumenten van vreemde origine geeft aan dat ze het afgelopen jaar op vakantie zijn geweest. 75% van hen geeft aan dat ze op reis gingen omwille van culturele en ethnische overwegingen. Dat zijn reizigers die op bezoek gaan bij familie of op onderzoek gaan naar hun eigen culturele achtergrond.
Milieu
Het hoeft misschien niet te verrassen, maar consumenten worden zich meer en meer bewust van ecologische impact van reizen. Voor het eerst geeft meer dan 50% van de ondervraagden aan dat hun CO2-uitstoot impact heeft op hun reisbeslissingen.
Online
Geen major trend volgens Google, maar toch in de kantlijn vermeld. Reizigers spenderen 71% van hun voorbereidingen online. 57% doet online inspiratie op voor een volgende reisbestemming.