Categorieën
Blog

De reiswereld moet voorbereid zijn op een kortere customer journey

Vanaf 19 april wordt het reisverbod in België opgeheven. Vooralsnog levert dat nog geen stormloop op, aldus Piet Demeyere van TUI op Emerce. Al stelt Red Online Marketing wel dat de interesse naar Europese vakantiebestemmingen de laatste 90 dagen is toegenomen.

Verwacht wordt dat eens het opnieuw beter weer zal worden én er meer informatie over op vakantie gaan te rapen zal vallen, de boekingen snel zullen toenemen.

Red Online Marketing komt met marketing-tips en inzichten die reisorganisaties helpen om meer en beter te presteren.

In andere landen zoals het Verenigd Koninkrijk en Duitsland merken we dat positief nieuws en perspectief op vakantie, in tegenstelling tot in België, wél een directe invloed heeft op het boekingsgedrag van de consument.

Mogelijks heerst er nog veel onduidelijkheid bij de Belgische consument: naar welke regio’s mogen we op vakantie en welke maatregelen ben je verplicht te nemen?

Reisorganisaties zoals Sunweb spelen daar goed op in met initiatieven als www.magikalopvakantie.be.

Er zal een zeer korte tijd tussen oriëntatie en boeken zitten dit jaar. Als reisorganisatie is het zaak om kort op de bal te kunnen spelen. Red Online Marketing zag in februari bij sommige reisorganisaties de boekingen van week naar week al stijgen met 120%, enkel door het mooie weer.

Zulke cijfers zijn ook te merken in binnenlands toerisme dat een boost kreeg bij elke persconferentie waar bleek dat reizen nog even niet mogelijk was.

Elke week een overzicht van de laatste Travel Trends? Schrijf je in op onze nieuwsbrief.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *